Košice – Regionálna veterinárna a potravinová správa (RVPS) Košice-mesto reagovala na podanie týkajúce sa nálezu skla v šaláte Parížsky s chrenom. Podanie, ktoré bolo pôvodne zaslané na RVPS Rimavská Sobota a následne postúpené cez Štátnu veterinárnu a potravinovú správu Slovenskej republiky, obsahovalo aj fotodokumentáciu, ktorá umožnila identifikovať potrebné údaje pre prešetrenie.

Identifikácia problému a výrobcu

Výrobcom inkriminovaného šalátu Parížsky s chrenom (značka PIKNIK, 140g balenie) bola spoločnosť Tauris a.s., so svojou prevádzkou Ryba Košice na Južnej triede 54. Identifikovaná bola aj konkrétna výrobná dávka (26. 02. 2025 3035) s dátumom spotreby 26. 02. 2025.

Rýchla reakcia a opatrenia

RVPS Košice-mesto zistila, že prevádzkovateľ potravinárskeho podniku (PPP) začal konať už 29. 01. 2025, keď prijal informáciu od spotrebiteľa. Následne, 04. 02. 2025, RVPS vykonala úradnú kontrolu v prevádzke Ryba Košice, kde sa potvrdilo znehodnotenie výrobku cudzím predmetom – sklom.

PPP okamžite prijal nápravné opatrenia, informoval odberateľov o nezhode a požiadal o stiahnutie výrobku z trhu. Zabezpečil tiež likvidáciu stiahnutého tovaru prostredníctvom spoločnosti na likvidáciu potravín neurčených na ľudskú spotrebu, čo bolo doložené dokladom č. 122502-0149-01 zo dňa 13. 02. 2025.

Správne konanie a zvýšený dohľad

Napriek rýchlej reakcii PPP, RVPS Košice-mesto konštatovala porušenie zákona o potravinách a začne správne konanie vo veci uloženia pokuty. Okrem toho bude prevádzkareň Ryba Košice zaradená do kategórie s vyššou frekvenciou úradných kontrol.

Záver

Prípad nálezu skla v šaláte Parížsky s chrenom slúži ako dôležité pripomenutie o potrebe ostražitosti pri konzumácii potravín. Ak spotrebitelia nájdu v potravinách akékoľvek cudzie predmety alebo majú pochybnosti o ich kvalite, nemali by váhať kontaktovať priamo výrobcu alebo príslušné kontrolné orgány. V tomto prípade spoločnosť Tauris a.s. okamžite konala, stiahla problematickú šaržu z predaja a zabezpečila jej likvidáciu. Spoločnosť sa zároveň ospravedlnila za spôsobené nepríjemnosti a ako prejav odškodnenia poskytla dotknutým zákazníkom malú pozornosť. Tento prípad ukazuje, že promptná reakcia a otvorená komunikácia sú kľúčové pre udržanie dôvery spotrebiteľov a zabezpečenie bezpečnosti potravín na trhu.

Pridaj komentár

error: Content is protected !!